Kočka Vločka a vlna
Děti uvádí do tématu příběh o kočce Vločce a vlně. V úvodu programu se děti seznamují s přírodními materiály, zkoumají jejich vlastnosti a využívají je k tvoření.
lekce do školní třídy
• MŠ • řemesla
Děti uvádí do tématu příběh o kočce Vločce a vlně. V úvodu programu se děti seznamují s přírodními materiály, zkoumají jejich vlastnosti a využívají je k tvoření. Zkoumají vlastnosti materiálů všemi smysly, učí se pojmenovávat různé vlastnosti, hledají protiklady. Vydávají se ven sbírat přírodní materiály. Učí se s nimi bezpečně manipulovat.
Lekce jsou součástí komplexního programu pro MŠ Tvoř a hraj si.
Program zahrnuje 16 lekcí v délce 32 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.
Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.
Děti uvádí do tématu příběh o kočce Vločce a vlně. V úvodu programu se děti seznamují s přírodními materiály, zkoumají jejich vlastnosti a využívají je k tvoření.
Práce s textem o středověkých Říčanech metodou INSERT. Žáci pracují s porozuměním textu, vybírají podstatné informace a porovnávají své poznatky se spolužáky.
Děti poznávají vlastnosti různých přírodních materiálů, hledají protiklady. Učí se s materiály bezpečně manipulovat (např. jak držet klacky), skládají z nich obrázky.
Program začíná geolokační hrou Za pokladem do středověkých Říčan v okolí zříceniny říčanského hradu. Hrou účastníky provází dítě ze středověku. Druhá část lekce probíhá v hradní zahradě.
Děti se učí pravidla pro práci s několika nástroji ke zpracování dřeva (brusná houbička, škrabka, rašple), všechny nástroje si vyzkoušejí. Reflexe se vztahuje k bezpečnosti práce s nástroji.
Žáci společně tvoří model středověkého města. Pracují podle vybraných skupinových rolí, hodnotí svou práci a spolupráci ve skupině.
Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.