prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceJak se pracuje s nástroji
zkumavka_fialová_27x62px

lekce do školní třídy

• MŠ • řemesla

Děti se učí pravidla pro práci s několika nástroji ke zpracování dřeva (brusná houbička, škrabka, rašple), všechny nástroje si vyzkoušejí. Reflexe se vztahuje k bezpečnosti práce s nástroji.

Související lekce:

  1. Kočka Vločka a vlna
  2. Vlastnosti materiálů
  3. Kočka Vločka a dřevo
  4. Jak se pracuje s nástroji ke stažení zde

Lekce jsou součástí komplexního programu pro MŠ Tvoř a hraj si.

Program zahrnuje 16 lekcí v délce 32 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Dětství dříve a dnes

Poznáváme oblíbená místy dnešních dětí i pamětníků. Žáci porovnávají cesty ze školy a způsob trávení volného času u dětí dnes a v minulosti, pracují s mapou, obrázky a texty.

Ukázat lekci »

Místa s pamětí

Žáci se seznamují s místy v obci, kde se v minulosti vyskytovaly různé druhy živočichů na přírodních stanovištích (tůně, potoky, louky) a zjišťují v mapě, zda jsou zachována nebo zastavěna.

Ukázat lekci »

Meteorologové

Tato lekce se skládá ze dvou částí. V první žáci zakládají vícedenní pokus s měřením venkovní teploty a srážek ve školní zahradě. Po několikadenním zaznamenávání dat navazuje druhá část ve třídě, kde žáci data zpracovávají, vyhodnocují a prezentují.

Ukázat lekci »

Pitná voda

Jak nejlépe porozumí žáci hodnotě pitné vody, proč a jak mají pitnou vodou šetřit? Žáci na základě průměrných hodnot z českých domácností zjišťují spotřebu a cenu pitné vody, hledají možnosti úspory.

Ukázat lekci »

Na stopě

Na místech uvnitř obce nebo v blízkém okolí žáci ve skupinách mapují výskyt živočichů (motýli a housenky, vodní bezobratlí a ptáci). Do mapy zakreslují polohu stanovišť (květnaté louky, tůně, remízky, křoviny).

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.