Kočka Vločka a dřevo
Na začátku čteme dětem pohádku Kočka Vločka a dřevo, děti plní úkoly z textu. Seznamují se s procesem zpracování dřeva a s nástroji, k čemu se nástroje používají, proč se používají.
lekce do školní třídy
• MŠ • řemesla
Děti se učí pravidla pro práci s několika nástroji ke zpracování dřeva (brusná houbička, škrabka, rašple), všechny nástroje si vyzkoušejí. Reflexe se vztahuje k bezpečnosti práce s nástroji.
Lekce jsou součástí komplexního programu pro MŠ Tvoř a hraj si.
Program zahrnuje 16 lekcí v délce 32 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.
Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.
Na začátku čteme dětem pohádku Kočka Vločka a dřevo, děti plní úkoly z textu. Seznamují se s procesem zpracování dřeva a s nástroji, k čemu se nástroje používají, proč se používají.
Tato lekce se skládá ze dvou částí. V první žáci zakládají vícedenní pokus s měřením venkovní teploty a srážek ve školní zahradě. Po několikadenním zaznamenávání dat navazuje druhá část ve třídě, kde žáci data zpracovávají, vyhodnocují a prezentují.
Lekce probíhá v Geoparku Říčany. Žáci zkoumají v pokusech působení vody na krajinu, prezentují a diskutují výstupy své práce.
Děti se učí pravidla pro práci s několika nástroji ke zpracování dřeva (brusná houbička, škrabka, rašple), všechny nástroje si vyzkoušejí. Reflexe se vztahuje k bezpečnosti práce s nástroji.
Poznáváme oblíbená místy dnešních dětí i pamětníků. Žáci porovnávají cesty ze školy a způsob trávení volného času u dětí dnes a v minulosti, pracují s mapou, obrázky a texty.
Žáci se seznamují s tím, jaké zdroje potravy poskytuje příroda v jejich okolí. Ve skupinách zjišťují, jaké znají plané jedlé rostliny a navrhují vlastní recept.
Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.