prostor pro moderní vzdělávání

rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• 1. stupeň ZŠ • prvouka • pracovní vyučování

Žáci se seznamují s tématem soběstačnosti. Uvažují o tom, co by chtěli a mohli umět, aby byli více soběstační. Pojmenovávají vlastnosti a zamýšlejí se nad tím, v čem je každý z jejich spolužáků jiný. Seznamují se s bezpečnostními pravidly pro práci s nástroji a rozdělávání ohně. Stavějí přístřešky a rozdělávají oheň.

Lekce je plánovaná jako celodenní program na Říčanské hájovně (nebo jako součást vícedenního pobytového programu).

Program je uzpůsoben pro žáky se SVP – žáci se učí oceňovat odlišnosti, důraz je kladen na proces, nikoli na výsledný výrobek. Cílem praktických činností je dát každému z žáků možnost uplatnit se ve společné práci podle svých možností a potřeb.

Související lekce:

  1. Bydlímeke stažení zde
  2. Oblékáme se

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 2.–5. třídu Tvoř a poznávej.

Program zahrnuje 5 lekcí v délce 32 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Meteorologové

Tato lekce se skládá ze dvou částí. V první žáci zakládají vícedenní pokus s měřením venkovní teploty a srážek ve školní zahradě. Po několikadenním zaznamenávání dat navazuje druhá část ve třídě, kde žáci data zpracovávají, vyhodnocují a prezentují.

Ukázat lekci »

Pitná voda

Jak nejlépe porozumí žáci hodnotě pitné vody, proč a jak mají pitnou vodou šetřit? Žáci na základě průměrných hodnot z českých domácností zjišťují spotřebu a cenu pitné vody, hledají možnosti úspory.

Ukázat lekci »

Oblékáme se

Žáci se seznamují s typy tkanin a s různými textilními technikami. Šijí na stroji a tkají na tkacím stavu. Učí se navzájem, postupy je učí spolužáci, nikoli dospělí. Uvažují, jaké techniky jim vyhovují a proč.

Ukázat lekci »

Na stopě

Na místech uvnitř obce nebo v blízkém okolí žáci ve skupinách mapují výskyt živočichů (motýli a housenky, vodní bezobratlí a ptáci). Do mapy zakreslují polohu stanovišť (květnaté louky, tůně, remízky, křoviny).

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search