prostor pro moderní vzdělávání

rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• 1. stupeň ZŠ • prvouka • pracovní vyučování

Žáci se seznamují s tématem soběstačnosti. Uvažují o tom, co by chtěli a mohli umět, aby byli více soběstační. Pojmenovávají vlastnosti a zamýšlejí se nad tím, v čem je každý z jejich spolužáků jiný. Seznamují se s bezpečnostními pravidly pro práci s nástroji a rozdělávání ohně. Stavějí přístřešky a rozdělávají oheň.

Lekce je plánovaná jako celodenní program na Říčanské hájovně (nebo jako součást vícedenního pobytového programu).

Program je uzpůsoben pro žáky se SVP – žáci se učí oceňovat odlišnosti, důraz je kladen na proces, nikoli na výsledný výrobek. Cílem praktických činností je dát každému z žáků možnost uplatnit se ve společné práci podle svých možností a potřeb.

Související lekce:

  1. Bydlímeke stažení zde
  2. Oblékáme se

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 2.–5. třídu Tvoř a poznávej.

Program zahrnuje 5 lekcí v délce 32 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Pravěk na vlastní kůži

Žáci si vyzkouší práci s pazourkovými nástroji, rozdělávání ohně, zpracování obilí, tkaní a výrobu keramiky. Ocitají se nejdříve v době lovců a sběračů, kde se seznamují s významem vynálezu ohně, poté se z nich stávají pravěcí zemědělci.

Ukázat lekci »

Život ve středověku

Program začíná geolokační hrou Za pokladem do středověkých Říčan v okolí zříceniny říčanského hradu. Hrou účastníky provází dítě ze středověku. Druhá část lekce probíhá v hradní zahradě.

Ukázat lekci »

Výprava do minulosti

Lekce probíhá v ulicích v centru Říčan, u Mlýnského rybníka. Děti se seznamují s životem dětí v Říčanech před 100 lety. Jak místo, kde právě stojí, vypadalo a jak si tu děti hrály.

Ukázat lekci »

Oblékáme se

Žáci se seznamují s typy tkanin a s různými textilními technikami. Šijí na stroji a tkají na tkacím stavu. Učí se navzájem, postupy je učí spolužáci, nikoli dospělí. Uvažují, jaké techniky jim vyhovují a proč.

Ukázat lekci »

Co víme o pravěku?

Žáci si pomocí jednoduché časové osy představí základní etapy historie. V prezentaci se seznámí s tím, jak žili lidé v pravěku (zejména starší/mladší doba kamenná). V závěru srovnávají svůj život se životem v pravěku.

Ukázat lekci »

Na stopě

Na místech uvnitř obce nebo v blízkém okolí žáci ve skupinách mapují výskyt živočichů (motýli a housenky, vodní bezobratlí a ptáci). Do mapy zakreslují polohu stanovišť (květnaté louky, tůně, remízky, křoviny).

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search

Kde nás najdete

Dvorek
naproti muzeu
ukázat na mapě

2

výuková místnost, Sportovní hala
Škroupova 2026/2
ukázat na mapě

3

Geopark Říčany
v areálu 1. základní školy, Říčany, Masarykovo nám. 71.
ukázat na mapě

5

Depozitář muzea
Zděbradská 26, Říčany Jažlovice
nepřístupný pro veřejnost

6