
Vlastnosti materiálů
Děti poznávají vlastnosti různých přírodních materiálů, hledají protiklady. Učí se s materiály bezpečně manipulovat (např. jak držet klacky), skládají z nich obrázky.
lekce do školní třídy
• MŠ • řemesla
Na začátku čteme dětem pohádku Kočka Vločka a dřevo, děti plní úkoly z textu. Seznamují se s procesem zpracování dřeva a s nástroji, k čemu se nástroje používají a proč se používají. Ukazují si je na obrázku i ve skutečnosti. Hrají pexeso: přiřazují k sobě nástroj a materiál.
Lekce jsou součástí komplexního programu pro MŠ Tvoř a hraj si.
Program zahrnuje 16 lekcí v délce 32 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.
Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.
Děti poznávají vlastnosti různých přírodních materiálů, hledají protiklady. Učí se s materiály bezpečně manipulovat (např. jak držet klacky), skládají z nich obrázky.
Lekce probíhá v ulicích v centru Říčan, u Mlýnského rybníka. Děti se seznamují s životem dětí v Říčanech před 100 lety. Jak místo, kde právě stojí, vypadalo a jak si tu děti hrály.
Žáci se seznamují s tím, jaké zdroje potravy poskytuje příroda v jejich okolí. Ve skupinách zjišťují, jaké znají plané jedlé rostliny a navrhují vlastní recept.
Lekce probíhá v Geoparku Říčany. Žáci zkoumají v pokusech působení vody na krajinu, prezentují a diskutují výstupy své práce.
Děti uvádí do tématu příběh o kočce Vločce a vlně. V úvodu programu se děti seznamují s přírodními materiály, zkoumají jejich vlastnosti a využívají je k tvoření.
Děti se učí pravidla pro práci s několika nástroji ke zpracování dřeva (brusná houbička, škrabka, rašple), všechny nástroje si vyzkoušejí. Reflexe se vztahuje k bezpečnosti práce s nástroji.
Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.