prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekcePěstování krystalů
zkumavka_fialová_27x62px

lekce do školní třídy

• horniny • minerály • 1. stupeň ZŠ •  2. stupeň ZŠ • prvouka • přírodopis

Jak vznikají horniny a minerály? Žáci realizují pokus, ve kterém pozorují krystalizaci. Pracují ve skupinách ve třídě formou badatelsky orientovaného vyučování, kladou výzkumné otázky, tvoří hypotézy a vyhodnocují výsledky.

Lekce je rozdělena na dvě části, po založení pokusu následuje časová mezera pro nárůst krystalů, poté vyhodnocení. Na první část doporučujeme vedení programu se zkušenou lektorkou muzea, druhou část učitel/ka zvládne sám/sama.

Tato lekce je připravena pro 1. stupeň, variantu pro 2. stupeň najdete v programu Hravá geologie.

Související lekce:

  1. Horniny a minerály
  2. Zkameněliny – stopy života
  3. Pěstování krystalůpdf ke stažení zde

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 3.–5. třídu Kameny ožívají.

Program zahrnuje 7 lekcí v délce 16 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Dětství dříve a dnes

Poznáváme oblíbená místy dnešních dětí i pamětníků. Žáci porovnávají cesty ze školy a způsob trávení volného času u dětí dnes a v minulosti, pracují s mapou, obrázky a texty.

Ukázat lekci »

Místa s pamětí

Žáci se seznamují s místy v obci, kde se v minulosti vyskytovaly různé druhy živočichů na přírodních stanovištích (tůně, potoky, louky) a zjišťují v mapě, zda jsou zachována nebo zastavěna.

Ukázat lekci »

Pravěk na vlastní kůži

Žáci si vyzkouší práci s pazourkovými nástroji, rozdělávání ohně, zpracování obilí, tkaní a výrobu keramiky. Ocitají se nejdříve v době lovců a sběračů, kde se seznamují s významem vynálezu ohně, poté se z nich stávají pravěcí zemědělci.

Ukázat lekci »

Ze dvora a zahrady

Lekce probíhá v zahradě a na dvorku muzea. Děti si zkouší pečovat o slepice a králíky, hledají kvetoucí luční a jedlé rostliny v zahradě, připravují bylinkové máslo, seznamují se s cyklem živin (kompostování) a s využitím dešťové vody v zahradě.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search