prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceVznik a formování krajiny
rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• horniny • krajina • geopark • 2. stupeň ZŠ • přírodopis

Program probíhá v Geoparku Říčany. Žáci ve skupinách realizují pokusy, které jim objasňují provázanost hornin a vznik jednotlivých složek krajiny. Během rolové hry řeší otázky aktuálních společenských témat spojených s geologií (kdo ovlivňuje antropogenní změny naší krajiny), učí se uplatňovat vhodné způsoby chování a komunikace a řešit neshody či konflikty s druhými lidmi.

Související lekce:

  1. Exkurze do lomu
  2. Poznáváme horniny a minerály
  3. Vznik a formování krajiny – pdf ke stažení zde

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Hravá geologie.

Program zahrnuje 6 lekcí v délce 16 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Středověká společnost

Lekce probíhá v centru Říčan a v kostele sv. Petra a Pavla. Žáci poznávají středověké městečko pomocí geolokační hry Za pokladem do středověkých Říčan. Pracují ve skupinách s tablety a/nebo mobily.

Ukázat lekci »

Socha A. Švehly

Lekce probíhá nejdříve ve třídě a poté v  centru Říčan. Žáci poznávají pohnutý osud sochy A. Švehly v  animaci, následně navštíví park, kde socha stojí, a diskutují umisťování pomníků ve veřejném prostoru. Lekci uzavírá soutěž o návrh sochy, kde v  rámci rolové hry žáci návrhy tvoří, prezentují je a hodnotí podle vlastních kritérií.

Ukázat lekci »

Polní cestou

Žáci se seznamují se s informačními zdroji a mapovými aplikacemi. Porovnávají hospodaření v místě v minulosti a současnosti. Volí si zaměření svého výzkumu a reportáže podle svých zájmů.

Ukázat lekci »

Pěstování krystalů

Jak vznikají horniny a minerály? Žáci realizují pokus, ve kterém pozorují krystalizaci. Pracují ve skupinách ve třídě formou badatelsky orientovaného vyučování, kladou výzkumné otázky, tvoří hypotézy a vyhodnocují výsledky.

Ukázat lekci »

Hledání ornamentu v přírodě

Žáci pracují s mikroskopy a digitálními lupami. Zkoumají ornamentální struktury přírodnin v detailu a pořizují fotografické záznamy. Pracují ve skupinách s přidělenými rolemi (fotograf, zapisovatel, sběratel materiálu, koordinátor).

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search