prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekcePoznáváme horniny a minerály
rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• horniny • minerály • geopark • 2. stupeň ZŠ • přírodopis

Lekce probíhá v Geoparku Říčany. Žáci ve skupinách zkoumají vybrané minerály a horniny, vyhledávají a zpracovávají informace, připravují podklady pro prezentaci. Pracují v geologické laboratoři, brousí a leští vzorky hornin, pozorují řezy polarizačním mikroskopem.

Související lekce:

  1. Exkurze do lomu
  2. Poznáváme horniny a minerály – pdf ke stažení zde
  3. Vznik a formování krajiny

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Hravá geologie.

Program zahrnuje 6 lekcí v délce 16 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Středověká společnost

Lekce probíhá v centru Říčan a v kostele sv. Petra a Pavla. Žáci poznávají středověké městečko pomocí geolokační hry Za pokladem do středověkých Říčan. Pracují ve skupinách s tablety a/nebo mobily.

Ukázat lekci »

Středověký hrad

Lekce probíhá v centru Říčan na zahradě u říčanského hradu, alternativně ji lze realizovat v zahradě u školy. Žáci se věnují rukodělným, výtvarným a dalším činnostem, které souvisejí se středověkým způsobem života.

Ukázat lekci »

Hledání ornamentu v přírodě

Žáci pracují s mikroskopy a digitálními lupami. Zkoumají ornamentální struktury přírodnin v detailu a pořizují fotografické záznamy. Pracují ve skupinách s přidělenými rolemi (fotograf, zapisovatel, sběratel materiálu, koordinátor).

Ukázat lekci »

Umění a příroda

Žáci pracují s animací, která představí přístupy 3 umělců z oblasti landartu, poté si vyzkoušejí práci s přírodninami a tvorbu ve venkovním prostředí. Porovnávají rozdílné prostředí pro tvorbu a seberealizaci.

Ukázat lekci »

Socha A. Švehly

Lekce probíhá nejdříve ve třídě a poté v  centru Říčan. Žáci poznávají pohnutý osud sochy A. Švehly v  animaci, následně navštíví park, kde socha stojí, a diskutují umisťování pomníků ve veřejném prostoru. Lekci uzavírá soutěž o návrh sochy, kde v  rámci rolové hry žáci návrhy tvoří, prezentují je a hodnotí podle vlastních kritérií.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.