prostor pro moderní vzdělávání

zkumavka_fialová_27x62px

lekce do školní třídy

• 2. stupeň ZŠ • přírodopis • krajina • historie • občanská výchova • dějepis

Žáci se seznamují s informačními zdroji a mapovými aplikacemi. Porovnávají hospodaření v místě v minulosti a současnosti. Volí si zaměření svého výzkumu a reportáže podle svých zájmů. Navrhují výzkumné otázky a trasu pro výlet s využitím polních cest a drobných památek v krajině jako orientačních bodů.

Související lekce:

  1. Polní cestouke stažení zde
  2. Výlet do minulosti

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Proměny krajiny.

Program zahrnuje 8 lekcí v délce 18 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Umění a příroda

Žáci pracují s  animací, která představí přístupy 3 umělců z  oblasti landartu, poté si vyzkoušejí práci s  přírodninami a tvorbu ve venkovním prostředí. Porovnávají rozdílné prostředí pro tvorbu a seberealizaci.

Ukázat lekci »

Lidské chování při katastrofách

Na téma přírodních katastrof v ČR žáci ve skupinkách sehrají krátký skeč, při kterém demonstrují různé způsoby reakce a chování při krizové situaci. Porovnávají různé reakce a vyhodnocují správné postupy.

Ukázat lekci »

Vznik a formování krajiny

Lekce probíhá v Geoparku Říčany. Žáci ve skupinách zkoumají vybrané minerály a horniny, vyhledávají a zpracovávají informace, připravují podklady pro prezentaci. Pracují v geologické laboratoři, brousí a leští vzorky hornin, pozorují řezy polarizačním mikroskopem.

Ukázat lekci »

Středověké městečko

 Lekce se zaměřuje na život ve středověku (období Karla IV). Žáci zjišťují, jak žili obyvatelé městečka z různých společenských vrstev. Porovnávají, jak současná a středověká společnost podporují lidi v těžkých životních situacích.

Ukázat lekci »

Výlet do minulosti

V terénu žáci pracují s mapami, vzpomínkami pamětníků a vedou rozhovory s místními. Hledají odpovědi na vlastní vybrané výzkumné otázky, dokumentují současný stav a případné problémy a navrhují jejich řešení.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search