prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceUmění a příroda
rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• příroda • 2. stupeň ZŠ • výtvarná výchova

Žáci pracují s  animací, která představí přístupy tří umělců z  oblasti landartu, poté si vyzkoušejí práci s  přírodninami a tvorbu ve venkovním prostředí. Porovnávají rozdílné prostředí pro tvorbu a seberealizaci.

Související lekce:

  1. Socha A. Švehly
  2. Graffiti v Říčanech
  3. Umění a přírodapdf ke stažení zde

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Sochy a prostorová tvorba.

Program zahrnuje 4 lekce v délce 18 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Hledání ornamentu v přírodě

Žáci pracují s mikroskopy a digitálními lupami. Zkoumají ornamentální struktury přírodnin v detailu a pořizují fotografické záznamy. Pracují ve skupinách s přidělenými rolemi (fotograf, zapisovatel, sběratel materiálu, koordinátor).

Ukázat lekci »

Středověká společnost

Lekce probíhá v centru Říčan a v kostele sv. Petra a Pavla. Žáci poznávají středověké městečko pomocí geolokační hry Za pokladem do středověkých Říčan. Pracují ve skupinách s tablety a/nebo mobily.

Ukázat lekci »

Středověké městečko

 Lekce se zaměřuje na život ve středověku (období Karla IV). Žáci zjišťují, jak žili obyvatelé městečka z různých společenských vrstev. Porovnávají, jak současná a středověká společnost podporují lidi v těžkých životních situacích.

Ukázat lekci »

Lidské chování při katastrofách

Na téma přírodních katastrof v ČR žáci ve skupinkách sehrají krátký skeč, při kterém demonstrují různé způsoby reakce a chování při krizové situaci. Porovnávají různé reakce a vyhodnocují správné postupy.

Ukázat lekci »

Pěstování krystalů

Jak vznikají horniny a minerály? Žáci realizují pokus, ve kterém pozorují krystalizaci. Pracují ve skupinách ve třídě formou badatelsky orientovaného vyučování, kladou výzkumné otázky, tvoří hypotézy a vyhodnocují výsledky.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search