prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekcePěstování krystalů
zkumavka_fialová_27x62px

lekce do školní třídy

• horniny • minerály • 1. stupeň ZŠ •  2. stupeň ZŠ • prvouka • přírodopis

Jak vznikají horniny a minerály? Žáci realizují pokus, ve kterém pozorují krystalizaci. Pracují ve skupinách ve třídě formou badatelsky orientovaného vyučování, kladou výzkumné otázky, tvoří hypotézy a vyhodnocují výsledky.

Lekce je rozdělena na dvě části, po založení pokusu následuje časová mezera pro nárůst krystalů, poté vyhodnocení. Na první část doporučujeme vedení programu se zkušenou lektorkou muzea, druhou část učitel/ka zvládne sám/sama.

Tato lekce je připravena pro 1. stupeň, variantu pro 2. stupeň najdete v programu Hravá geologie.

Související lekce:

  1. Horniny a minerály
  2. Zkameněliny – stopy života
  3. Pěstování krystalůpdf ke stažení zde

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 3.–5. třídu Kameny ožívají.

Program zahrnuje 7 lekcí v délce 16 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Na stopě

Na místech uvnitř obce nebo v blízkém okolí žáci ve skupinách mapují výskyt živočichů (motýli a housenky, vodní bezobratlí a ptáci). Do mapy zakreslují polohu stanovišť (květnaté louky, tůně, remízky, křoviny).

Ukázat lekci »

Horniny a minerály

Program probíhá v Geoparku Říčany. Žáci se seznamují s příběhy vzniku vybraných hornin, a kde na Říčansku se tyto horniny vyskytují. Zkoumají okolí říčanského hradu.

Ukázat lekci »

Oblékáme se

Žáci se seznamují s typy tkanin a s různými textilními technikami. Šijí na stroji a tkají na tkacím stavu. Učí se navzájem, postupy je učí spolužáci, nikoli dospělí. Uvažují, jaké techniky jim vyhovují a proč.

Ukázat lekci »

Ze školy ven

Na terénní výpravě procházejí žáci místy v Říčanech a pracují se záznamy vzpomínek pamětníků. Vyzkoušejí si dětské hry a provádějí jednoduchá pozorování přírody.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search