program pro 2. – 5. ročník (přizpůsobený pro žáky se SV
cyklus lekcí v délce 32 VH
Program představuje zážitkovou formou tradiční řemesla. Žáci objevují, která řemesla umožňují lidem v dnešní době větší soběstačnost. Společně pracují s nástroji a tvoří si přístřešek, rozdělávají oheň, pečou ze zadělaného těsta, šijí, tkají, vyrábějí z proutí a vyzkoušejí si práci na farmě.
Žáci v programu pracují s reálnými nástroji, spolupracují ve skupinách, pomáhají si, hledají své silné i slabé stránky pro zlepšení výsledků celé skupiny a hodnotí svou roli ve skupině. Program pracuje s principy místně ukotveného učení – žáci při stavbě přístřešků poznávají své okolí, orientují se v mapě, pomáhají na místní farmě.
Program je uzpůsobený pro žáky se SVP – žáci se učí oceňovat odlišnosti, důraz je kladen na proces, nikoli na výsledný výrobek. Cílem praktických činností je dát každému z žáků možnost uplatnit se ve společné práci podle svých možností a potřeb.
Vybrané lekce (aktivní odkazy) najdete jednotlivě ke stažení v sekci lekce, popis všech lekcí a materiály (pracovní listy, texty, prezentace…) najdete na této stránce níže.
↑ Průvodce programem Tvoř a poznávej – fotografie, obrázky a ukázky z pracovních listů představují, co děti v programu zažijí.
Vzdělávací program Tvoř a poznávej – metodika – kompletní verze včetně zprávy z ověření
Tvoř a poznávej – stručná metodika – stručná verze vhodná pro tisk po jednotlivých lekcích
4.1 Průvodce programem Tvoř a poznávej
5.1 Učení pro reálný život – metodické video k obsahu a didaktickému přístupu v programu
Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.