prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceCo víme o pravěku?
zkumavka_fialová_27x62px

lekce do školní třídy

• 1. stupeň ZŠ • pravěk • řemesla • vlastivěda • dějepis

Žáci si pomocí jednoduché časové osy představí základní etapy historie. V prezentaci se seznámí s tím, jak žili lidé v pravěku (zejména starší / mladší doba kamenná).  Srovnávají svůj život se životem v pravěku. Seznamují se s archeologickými nálezy v okolí Říčan z období pravěku. Posuzují užitečnost poznávání života v pravěku a získávání konkrétních dovedností.

Související lekce:

  1. Co víme o pravěku?pdf ke stažení zde
  2. Pravěk na vlastní kůži
  3. Zdroje obživy v přírodě − rostliny, živočichové a voda

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 3.–5. třídu Lovci a sběrači.

Program zahrnuje 6 lekcí v délce 17 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Horniny a minerály

Program probíhá v Geoparku Říčany. Žáci se seznamují s příběhy vzniku vybraných hornin, a kde na Říčansku se tyto horniny vyskytují. Zkoumají okolí říčanského hradu.

Ukázat lekci »

Život ve středověku

Program začíná geolokační hrou Za pokladem do středověkých Říčan v okolí zříceniny říčanského hradu. Hrou účastníky provází dítě ze středověku. Druhá část lekce probíhá v hradní zahradě.

Ukázat lekci »

Ze dvora a zahrady

Lekce probíhá v zahradě a na dvorku muzea. Děti si zkouší pečovat o slepice a králíky, hledají kvetoucí luční a jedlé rostliny v zahradě, připravují bylinkové máslo, seznamují se s cyklem živin (kompostování) a s využitím dešťové vody v zahradě.

Ukázat lekci »

Místa s pamětí

Žáci se seznamují s místy v obci, kde se v minulosti vyskytovaly různé druhy živočichů na přírodních stanovištích (tůně, potoky, louky) a zjišťují v mapě, zda jsou zachována nebo zastavěna.

Ukázat lekci »

Na stopě

Na místech uvnitř obce nebo v blízkém okolí žáci ve skupinách mapují výskyt živočichů (motýli a housenky, vodní bezobratlí a ptáci). Do mapy zakreslují polohu stanovišť (květnaté louky, tůně, remízky, křoviny).

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search