prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceVýlet do minulosti
rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• 2. stupeň ZŠ • přírodopis • krajina • historie • občanská výchova • dějepis

V terénu žáci pracují s mapami, vzpomínkami pamětníků a vedou rozhovory s místními. Hledají odpovědi na vlastní výzkumné otázky, dokumentují současný stav a případné problémy a navrhují jejich řešení. Hledají možnosti pro oživení míst v krajině.

Lekce je popsaná pro trasu cyklovýletu z Říčan do Pacova. Pokud plánujete s žáky jiný výlet, je možné se lekcí volně inspirovat a využít vybrané materiály.

Související lekce:

  1. Polní cestou
  2. Výlet do minulostike stažení zde

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Proměny krajiny.

Program zahrnuje 8 lekcí v délce 18 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Globální katastrofy

Žáci zkoumají projevy přírodních katastrof a nacvičují pravidla správného chování. Jsou rozděleni do skupin, navrhují experimenty a zjišťují tak příčiny vzniku a projevy přírodních katastrof.

Ukázat lekci »

Umění a příroda

Žáci pracují s  animací, která představí přístupy 3 umělců z  oblasti landartu, poté si vyzkoušejí práci s  přírodninami a tvorbu ve venkovním prostředí. Porovnávají rozdílné prostředí pro tvorbu a seberealizaci.

Ukázat lekci »

Středověké městečko

 Lekce se zaměřuje na život ve středověku (období Karla IV). Žáci zjišťují, jak žili obyvatelé městečka z různých společenských vrstev. Porovnávají, jak současná a středověká společnost podporují lidi v těžkých životních situacích.

Ukázat lekci »

Výlet do minulosti

V terénu žáci pracují s mapami, vzpomínkami pamětníků a vedou rozhovory s místními. Hledají odpovědi na vlastní vybrané výzkumné otázky, dokumentují současný stav a případné problémy a navrhují jejich řešení.

Ukázat lekci »

Pěstování krystalů

Jak vznikají horniny a minerály? Žáci realizují pokus, ve kterém pozorují krystalizaci. Pracují ve skupinách ve třídě formou badatelsky orientovaného vyučování, kladou výzkumné otázky, tvoří hypotézy a vyhodnocují výsledky.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search