prostor pro moderní vzdělávání

ÚvodRegionální učebniceLekceSocha A. Švehly
rostlinka-žlutá-h80px

zážitková lekce venku

• historie • 2. stupeň ZŠ • dějepis, občanská výchova • výtvarná výchova

Lekce probíhá nejdříve ve třídě a poté v  centru Říčan. Žáci poznávají pohnutý osud sochy A. Švehly v  animaci, následně navštíví park, kde socha stojí, a diskutují umísťování pomníků ve veřejném prostoru. Lekci uzavírá soutěž o návrh sochy, kde v  rámci rolové hry žáci návrhy tvoří, prezentují je a hodnotí podle vlastních kritérií.

Související lekce:

  1. Socha A. Švehlypdf ke stažení zde
  2. Graffiti v Říčanech
  3. Umění a příroda

Lekce jsou součástí komplexního programu pro 8.–9. třídu Sochy a prostorová tvorba.

Program zahrnuje 4 lekce v délce 18 vyučovacích hodin. Podrobný popis všech lekcí a pomůcky k dalším lekcím najdete u programu.

Lekci si můžete stáhnout, podle potřeby upravit a s  žáky realizovat sami, nebo si můžete objednat výukový program s lektorkou muzea.

Další tipy

Umění a příroda

Žáci pracují s  animací, která představí přístupy 3 umělců z  oblasti landartu, poté si vyzkoušejí práci s  přírodninami a tvorbu ve venkovním prostředí. Porovnávají rozdílné prostředí pro tvorbu a seberealizaci.

Ukázat lekci »

Poznáváme horniny a minerály

Lekce probíhá v Geoparku Říčany. Žáci ve skupinách zkoumají vybrané minerály a horniny, vyhledávají a zpracovávají informace, připravují podklady pro prezentaci. Pracují v geologické laboratoři, brousí a leští vzorky hornin, pozorují řezy polarizačním mikroskopem.

Ukázat lekci »

Graffiti v Říčanech

Žáci se v animaci seznamují s  historií nedostavěné říčanské věznice a s  její současnou podobou. Pracují s fotografiemi graffiti z Říčan. Vytvářejí své vlastní návrhy graffiti fixami na papíry a venku na dvoře na velkých formátech temperami.

Ukázat lekci »

Pěstování krystalů

Jak vznikají horniny a minerály? Žáci realizují pokus, ve kterém pozorují krystalizaci. Pracují ve skupinách ve třídě formou badatelsky orientovaného vyučování, kladou výzkumné otázky, tvoří hypotézy a vyhodnocují výsledky.

Ukázat lekci »

Polní cestou

Žáci se seznamují se s informačními zdroji a mapovými aplikacemi. Porovnávají hospodaření v místě v minulosti a současnosti. Volí si zaměření svého výzkumu a reportáže podle svých zájmů.

Ukázat lekci »

Středověké městečko

 Lekce se zaměřuje na život ve středověku (období Karla IV). Žáci zjišťují, jak žili obyvatelé městečka z různých společenských vrstev. Porovnávají, jak současná a středověká společnost podporují lidi v těžkých životních situacích.

Ukázat lekci »

Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.

Search