program pro 1. – 2. ročník
cyklus lekcí v délce 17 VH
Program seznamuje děti se životem našich předků v první polovině 20. století. Zaměřuje se na inspiraci pro dnešní život v oblasti soběstačnosti v získávání potravin (chov drobných domácích zvířat), bydlení a uspořádání zahrad. Děti si zkoušejí si dětské hry z minulosti, péči o zvířata a stloukání másla. Při sázení a setí zeleniny na školní zahradě se zabývají kompostováním a hospodařením s dešťovou vodou. Nové dovednosti a zjištění prezentují spolužákům a rodičům na závěrečné školní slavnosti.
Děti v programu pracují s reálnými předměty, setkávají se s živými zvířaty, učí se pracovat s mapou, spolupracují ve skupinách. Program klade důraz na principy místně ukotveného učení – prozkoumávání terénu v okolí školy, práce s mapkou regionu, návštěva historických míst a pamětníků, návrhy na změnu konkrétního místa – školní zahrady.
Vybrané lekce (aktivní odkazy) najdete jednotlivě ke stažení v sekci lekce, popis všech lekcí a materiály (pracovní listy, texty, prezentace…) najdete na této stránce níže.
↑ Průvodce programem Pod našimi okny
– fotografie, obrázky a ukázky z pracovních listů představují, co děti v programu zažijí.
Vzdělávací program Pod našimi okny – metodika – kompletní verze včetně zprávy z ověření
Pod našimi okny – stručná metodika – stručná verze vhodná pro tisk po jednotlivých lekcích
4. 1. Průvodce programem Pod našimi okny
4. 4. Album fotografií Kolem Mlýnského rybníka
4. 9. Pracovní list – Stavíme dům
4. 12. Album fotografií Zemědělské práce na Říčansku
4. 15. Školní zahrada z ptačí perspektivy – zadání
4. 16. Zahrada dříve a nyní – prezentace
4. 18. Prezentace programu Pod našimi okny
Stručné představení programu formou prezentace.
5. 1. Pracovní list – Stavíme dům – řešení
5. 2. Školní zahrada z ptačí perspektivy – řešení
Vznik regionální učebnice je finančně podpořen z prostředků Evropské unie.