Objednávat můžete během celého roku. Workshopy jsou vhodné také pro asistenty pedagoga, vychovatelky školní družiny, učitele speciálních škol a pedagogy volného času. Vybrané semináře lze realizovat online.
A – akreditace DVPP
Š – lze hradit ze šablon
Název workshopu | Téma a obsah |
Délka (vyučovací hodina) |
Pro koho |
Cena / Počet účastníků |
Učíme venku Co říkají účastníci workshopů: „Přínosné bylo sdílení zkušeností, co funguje, na co si dát pozor, nové kontakty a zdroje informací.“ „Příští školní rok chci učit jeden den v týdnu venku. Všechny předměty.“ |
||||
Jak využít školní zahradu ve výuce A, Š |
Workshop se zaměřuje na tři témata – přínosy výuky venku, proměny školních zahrad a didaktické metody pro výuku ve školní zahradě. Účastníci si vyzkouší metody a navrhnou jednoduchou změnu ve své školní zahradě tak, aby podpořili možnosti výuky venku. Ukážeme vhodné pomůcky, doporučíme literaturu a zdroje na webu. lektorky: Edita Ježková, Kateřina Čiháková |
8
(4+4) |
MŠ 1 st ZŠ 2 st ZŠ |
10 000 Kč + doprava 8 až 25 účastníků |
Jak učit badatelsky o přírodě (BOV) A, Š |
Workshop představuje využití metody badatelsky orientovaného vyučování. Metoda je postavena na aktivním získávání informací dětmi, zahrnuje fáze kladení otázek, formulace hypotézy, pozorování a pokus a vyhodnocení. Součástí programu je i praktická ukázka badatelsky orientované výuky v přírodě a vlastní návrh účastníků. lektorky: Kateřina Čiháková, Edita Ježková |
8
(4+4) |
MŠ 1 st ZŠ 2 st ZŠ |
10 000 Kč + doprava 8 až 25 účastníků |
Jak učit o neživé přírodě A, Š |
Ukážeme, jak učit o neživé přírodě zábavně. Představíme prostředí geoparku a jeho využití ve výuce, vyzkoušíte si metody vhodné pro realizaci ve škole. Součástí workshopu je ukázka řezání, broušení a leštění kamenů, určování hornin pomocí polarizačního mikroskopu. Představíme geologické mapy a portály a možnosti jejich využití ve výuce. Část workshopu lze realizovat ve škole, ukázka aktivit probíhá v geoparku. lektoři: Jakub Halaš, Jana Švandová |
8
(4+4) |
1 st ZŠ 2 st ZŠ |
10 000 Kč + doprava 8 až 25 účastníků |
Učíme v zahradě (matematiku a češtinu) A, Š |
Vyzkoušíme, jak na výuku matematiky a češtiny venku. Zapůjčíme škole pomůcky, aby si je učitelé mohli vyzkoušet s žáky. Na druhém workshopu budeme sdílet zkušenosti a učitelé si vyrobí svou pomůcku pro výuku. lektorky: Edita Ježková, Jana Kreidlová |
4+4 |
1 st ZŠ 2 st ZŠ |
zdarma v roce 2021 10 až 25 účastníků |
Místně ukotvené učení Co o regionální učebnici říkají pedagogové: „Hvězdná je mapa regionu s archeologickými nálezy a objevy. My jásáme a strašně nám to šetří čas! Jen jsem kolegům poslal odkkaz“ |
||||
Představíme web Regionální učebnice Říčansko, možnosti využití elektronických pomůcek (zdarma), jak učit o místě bez učebnic venku a zážitkově v souladu s RVP. lektorky: Edita Ježková, Kateřina Čiháková |
2 |
1 st ZŠ 2 st ZŠ |
3 000 Kč + doprava
5 až 25 účastníků |
|
Tvořivá hra Co říkají učitelky MŠ o metodě: „Tvořivá hra mi rozšířila obzory, jak pracovat s dětmi jiným způsobem, než jakým jsem doposud byla zvyklá. Také možnostmi uzpůsobení pro různý věk dětí i různé prostředí.“ |
||||
Tvořivá hra v zahradě A, Š |
Vyzkoušíme, jak tvořit v zahradě. Zapůjčíme školce pomůcky. Na druhém workshopu budeme sdílet zkušenost a naplánujeme změnu v zahradě, která podpoří tvoření. lektorky: Alžběta Macková, Carolina Sidon |
4+4 | MŠ |
zdarma v roce 2021 5 až 15 účastníků |
Úvod do tvořivé hry A |
Seznámíme se základními myšlenkami a pravidly tvořivé hry. Vyzkoušíme materiály a nástroje, které jsou vhodné pro práci s dětmi. Předvedeme příklady dobré praxe a možnosti, jak s tvořivou hrou začít ve své třídě. lektorky: Petra Skřivánková, Carolina Sidon |
4 | MŠ |
5 000 Kč + doprava dotovaná cena 2021 5 až 15 účastníků |
Zavedení tvořivé hry do praxe A |
Volně navazuje na program Úvod do tvořivé hry. Zopakujeme základní principy a pravidla tvořivé hry. Seznámíme se s tím, jak tvořivou hru zavádět do praxe (jednotlivé fáze), jak si stanovovat cíle jednotlivých aktivit, jak vést reflektivní dialog s dětmi. Upevníme si zásady bezpečného používání nástrojů a materiálů. Workshop budou provázet příklady z praxe a praktické ukázky. lektorky: Petra Skřivánková, Carolina Sidon |
4 |
MŠ
|
5 000 Kč + doprava dotovaná cena 2021 5 až 15 účastníků |
Práce s nástroji v MŠ A |
Volně navazuje na programy Úvod do tvořivé hry a Zavedení tvořivé hry do praxe. Stručně zopakujeme základní principy a pravidla tvořivé hry. Používání nástrojů budeme chápat v kontextu RVP. Zjistíme, jaké nástroje jsou vhodné pro práci s dětmi, jak připravit prostředí třídy nebo zahrady pro práci s nástroji. Seznámíme se podrobně s bezpečnostními pravidly pro jejich používání a vše si také sami vyzkoušíme v praxi. lektorky: Petra Skřivánková, Carolina Sidon |
4 |
MŠ
|
5 000 Kč + doprava dotovaná cena 2021 5 až 15 účastníků |
Rozvoj tvořivosti dětí A |
Volně navazuje na programy Úvod do tvořivé hry a Zavedení tvořivé hry do praxe. Stručně zopakujeme základní principy a pravidla tvořivé hry. Pravidlo „Nedělám práci za děti“ budeme chápat v kontextu RVP. Naučíme se techniky, které umožní toto pravidlo dodržovat v praxi. Zjistíme, jaké materiály jsou vhodné pro práci s dětmi, jak připravit prostředí třídy nebo zahrady pro práci s různými materiály. Seznámíme se s bezpečnostními pravidly pro manipulaci s materiály a vše si také sami vyzkoušíme v praxi. lektorky: Petra Skřivánková, Carolina Sidon |
4 |
MŠ
|
5 000 Kč + doprava dotovaná cena 2021 5 až 15 účastníků |
Pedagogické kompetence Co o nás říkají učitelé, kteří s námi dlouhodobě spolupracují: „Myslím, že to tady v Říčanech máme mimořádné – co všechno vymýšlíte, jak se snažíte „vychovat“ učitele, jaké děláte akce a programy… Moc si toho vážím.“ |
||||
Metodické dvouhodinovky: Jak na skupinovou práci, reflexe, formativní hodnocení, projektovou výuku nebo kompetence. Ukážeme si na příkladech z našich zážitkových programů. Lze navázat pozorováním výuky vedené lektorem s následnou reflexí. lektorky: podle cílové skupiny a tématu |
2 |
MŠ 1 st ZŠ 2 st ZŠ |
3 000 Kč + doprava
5 až 25 účastníků |