V centru zájmu naší činnosti je dítě, které podporujeme na jeho cestě životem. Rozvíjíme v dětech sebedůvěru a dovednosti pro chápání udržitelnosti procesů svého žití a živé planety. Vycházíme z poznatků uznávaných aktuálních vzdělávacích trendů i politiky světových autorit.
Proč bych se tyhle metody měl učit?
K čemu mi budou?
A k čemu budou mým žákům?
Chci diskutovat, klást otázky, zkoušet něco nového, objevovat, tvořit, sáhnout si a přijít tomu na kloub.
Metodická videa: Od hradu dále a Tvořivá hra v zahradě
Chci prožít emoce, pochopit proč, vyjádřit svůj názor, mít své místo a bavit se.
Chci být sama sebou, řešit věci, které se mě týkají, a učit se o věcech, které mě zajímají.
Mě baví diskutovat. Já ráda kreslím. Nevydržím sedět na místě. Nechci mluvit před publikem. A mě baví hledat na internetu.
Pro učební styly (vizuální, sluchový, činnostní, logický a společenský) volíme různé výukové aktivity. Využíváme:
IT technologie jako programy pro interaktivní tabuli, chytré telefony, tablety s animacemi (vizuální styl)nahrávky rozhovorů, poznávání zvuků (sluchový styl)
deskové hry, tvořivé činnosti (činnostní styl)
rolové hry a diskuze (společenský styl)
myšlenkové mapy, Vennovy diagramy, schémata a tabulky (logický styl)
Připravujeme prostředí s různorodými materiály a pomůckami, využíváme venkovní prostředí (zahrady, přírodní stanoviště, ulice, parky), v interiéru pracujeme s přírodninami a autentickými objekty.
Metodické video: Skupinová práce
Chodím na kroužek přes náměstí, zkratkou kolem rybníka.
Chci být venku s partou, „felíme“ po okolí.
Metodické video: Místně zakotvené učení
Jsem ráda venku, ale na klimatickou krizi nemám názor, nerozumím tomu. Každý říká něco jiného.
Chci diskutovat, klást otázky, zkoušet něco nového, objevovat, tvořit, sáhnout si a přijít tomu na kloub.
Metodické video: Hra a tvořivost
Chci zkusit něco, co mi jde. Nevím, co mi jde dobře, ale chci na to přijít.
Metodické video: Učení pro reálný život