Lesogramy

Chcete s dětmi používat opravdové nástroje a přírodní materiály? Nevíte, kde koupit ovčí vlnu, jaké kleště jsou vhodné pro malé děti nebo jaký vybrat svěrák?
Nástroje a materiály – balíček Tvořivá hra

Chcete s dětmi používat opravdové nástroje a přírodní materiály? Nevíte, kde koupit ovčí vlnu, jaké kleště jsou vhodné pro malé děti nebo jaký vybrat svěrák?
Ze sbírek Muzea Říčany

Vybrali jsme fotografie detailů výšivek, zdobených talířů, zbraní a pohárů. Žáci mohou porovnat zdobení a praktické využití běžných předmětů v minulosti a dnes.
Prezentace Hledání ornamentů v přírodě

Prezentace představuje, jak můžeme nahlížet pod lupou a mikroskopem na přírodniny. Hledáme souměrnost, opakující se vzory, jejich účel, užitek pro organismy.
Sochy a řemesla

Texty a fotografie představují čtyři sochaře, kteří působí (působili) v Říčanech – Bohumila Pánka, manžele Olgu a Miroslava Hudečkovi a Lukáše Gavlovského.
Příběh nedostavěné věznice v Říčanech – animace

Představte žákům příběh věznice, která se začala stavět za komunismu, a její dokončení zastavila sametová revoluce. Co se v této opuštěné stavbě dělo následujících 30 let? Šedé betonové bloky vyzdobili milovníci neformálního umění graffiti.
Antonín Švehla v Říčanech – animace

Animace představuje pohnutý osud sochy A. Švehly, která stojí dnes v Říčanech. Socha byla v minulosti dvakrát stržena a 41 let schovaná ve studni. Tím, že říčanští občané sochu po revoluci roku 1989 znovu postavili, se přihlásili ke Švehlovi, k uznání jeho přínosu v politice za první republiky.
Land art – animace

Hledejte inspiraci pro tvorbu v přírodě u umělců, ale také v říčanské krajině.
Říčanský hrad – vystřihovací model

Model říčanského hradu je vytvořen tak, aby ho dokázali složit i žáci bez zkušeností se skládáním papírových modelů. S drobnějšími detaily (hradby, ochoz) může pomoct učitelka, nebo si můžete objednat na skládání modelu program s lektorkou muzea.
Ornamenty – animace

Ornament můžeme rozpoznat v přírodě i v lidské kultuře. Existuje v prvních projevech pravěkého člověka i ve strukturách anorganických látek. Je ornament základním stavebním prvkem naší civilizace?