prostor pro moderní vzdělávání

To hlavní pro mě bylo sdílení,
komunikace a vzájemná inspirace.
ÚvodPro školyWorkshopy a podpora učitelů-2024–oeoe&adela

Workshopy a podpora pro učitele

Objednejte workshopy pro celou sborovnu nebo skupinu pedagogů:

Témata workshopů a jejich barevné rozlišení:

Učení pro reálný život

Učení venku

Tvořivá hra

odborné tematické cykly

A

 – akreditace DVPP

Jak s dětmi tvořit, aby je to bavilo? Seznámíme vás

Tvoříme a hrajeme si

Představení principů a možností využití metody Badatelsky orientované výuky. Metoda

Workshop Jak učit badatelsky o přírodě

Jak jít snadno s výukou ven a jaké přínosy taková

Workshop Učíme v zahradě matematiku a češtinu

Chcete, aby učitelé spolupracovali, sdíleli přípravy a pomůcky? Představíme možnosti

Workshop Sdílíme zdroje pro výuku

Workshop se zaměřuje na tři témata – přínosy výuky venku,

Workshop Jak využít školní zahradu ve výuce

Ukážeme, jak učit o neživé přírodě zábavně. Představíme prostředí geoparku

Workshop Jak učit o neživé přírodě

Vyzkoušíme si aktivity a pomůcky z Regionální učebnice Říčansko, které

Workshop Učíme pro reálný život

Co o workshopech říkají učitelé:

„Díky společnosti skvělých lidí jsem vždycky z  kurzu odcházela s  tím, že my ve školách se máme šanci posunout a že se potřebujeme jen navzájem povzbudit.“

 „Na setkáních pro mě bylo hlavní sdílení, komunikace, vzájemná inspirace a ti lidé.

JEDNÍM WORKSHOPEM TO NEKONČÍ!

Abychom vás podpořili v  aplikaci nových poznatků a metod, nabízíme vám individuální podporu:

  • Při tandemové výuce
  • Spolupráci s  mentorem
  • Možnost pozorování lektora při vybraném programu s vašimi dětmi s  následnou reflexí

Tuto podporu je možno hradit ze šablon II., průběžně na ni dostáváme dotace – ozvěte se nám a dohodneme se na spolupráci na míru.

„Myslím si, že teď učit venku opravdu umím. Že díky mentorce Editě jsem dosáhla v BOV velkého pokroku, jde mi to snadno a dělá mi to velkou radost.“ 

„Zlom přišel ve chvíli, kdy mi lektorka ukázala badatelskou hodinu a já jsem si zkusila vést svoji. Už vím, že děti jsou schopné si výzkumnou otázku najít, ačkoli se s  tím nikdy předtím nesetkaly.“

Vybrané workshopy   jsou realizovány s finančním přispěním MŽP a SFŽP.

Děkujeme.

Vybrané workshopy jsou realizovány s finančním přispěním Středočeského kraje. Děkujeme.

Filtr akcí➜

Jarní stezka podél Rokytky

od začátku dubna 2025

Mozaikové pítko

17. 6. 2025

Výlet do minulosti

V terénu žáci pracují s mapami, vzpomínkami pamětníků a vedou rozhovory s místními. Hledají odpovědi na vlastní vybrané výzkumné otázky, dokumentují současný stav a případné problémy a navrhují jejich řešení.

Polní cestou

Žáci se seznamují se s informačními zdroji a mapovými aplikacemi. Porovnávají hospodaření v místě v minulosti a současnosti. Volí si zaměření svého výzkumu a reportáže podle svých zájmů.

Ze školy ven

Na terénní výpravě procházejí žáci místy v Říčanech a pracují se záznamy vzpomínek pamětníků. Vyzkoušejí si dětské hry a provádějí jednoduchá pozorování přírody.

Na stopě

Na místech uvnitř obce nebo v blízkém okolí žáci ve skupinách mapují výskyt živočichů (motýli a housenky, vodní bezobratlí a ptáci). Do mapy zakreslují polohu stanovišť (květnaté louky, tůně, remízky, křoviny).

Místa s pamětí

Žáci se seznamují s místy v obci, kde se v minulosti vyskytovaly různé druhy živočichů na přírodních stanovištích (tůně, potoky, louky) a zjišťují v mapě, zda jsou zachována nebo zastavěna.

Dětství dříve a dnes

Poznáváme oblíbená místy dnešních dětí i pamětníků. Žáci porovnávají cesty ze školy a způsob trávení volného času u dětí dnes a v minulosti, pracují s mapou, obrázky a texty.

Vlastnosti materiálů

Děti poznávají vlastnosti různých přírodních materiálů, hledají protiklady. Učí se s materiály bezpečně manipulovat (např. jak držet klacky), skládají z nich obrázky.

Kočka Vločka a vlna

Děti uvádí do tématu příběh o kočce Vločce a vlně. V úvodu programu se děti seznamují s přírodními materiály, zkoumají jejich vlastnosti a využívají je k tvoření.

Kočka Vločka a dřevo

Na začátku čteme dětem pohádku Kočka Vločka a dřevo, děti plní úkoly z textu. Seznamují se s procesem zpracování dřeva a s nástroji, k čemu se nástroje používají, proč se používají.

Jak se pracuje s nástroji

Děti se učí pravidla pro práci s několika nástroji ke zpracování dřeva (brusná houbička, škrabka, rašple), všechny nástroje si vyzkoušejí. Reflexe se vztahuje k bezpečnosti práce s nástroji.
Search

Kde nás najdete

Dvorek
naproti muzeu
ukázat na mapě

2

výuková místnost, Sportovní hala
Škroupova 2026/2
ukázat na mapě

3

Geopark Říčany
v areálu 1. základní školy, Říčany, Masarykovo nám. 71.
ukázat na mapě

5

Depozitář muzea
Zděbradská 26, Říčany Jažlovice
nepřístupný pro veřejnost

6